Neuzavreli ste poistenie, ale prišla vám výzva na platbu? Čo s tým?

Neuzavreli ste poistenie, ale prišla vám výzva na platbu? Čo s tým?
Ilustratívny obrázok. Zdroj: Pixabay

Prajem pekný deň, chcem vás poprosiť o radu. Kontaktovala ma pracovníčka poisťovne ohľadom úrazového poistenia. Ponuka ma zaujala, pretože pracujem v sklade. Keď mi však volala viac krát za deň, prestal som mať záujem a ponuku som odmietol. Napriek tomu mi z poisťovne prišiel list, aby som zaplatil dlžné poistné. Môžem sa spýtať čo s tým? Ako pokračovať ďalej? Anonym

Stáva sa to častejšie, než by ste si mysleli. Zavolá vám niekto s ponukou poistenia. Vypočujete si ju, možno chvíľu zvažujete, ale nakoniec ponuku slušne odmietnete. Neskôr vám však príde list alebo e-mail s výzvou na zaplatenie dlžného poistného za poistenie, o ktoré ste nemali záujem.

Ako je to možné? Čo môžete robiť?

1) Overte si, či bola zmluva skutočne uzavretá

  • Vyžiadajte si od poisťovne kópiu zmluvy alebo dôkaz o vašom súhlase.
  • Skontrolujte, či ste nedostali nejaký dokument na podpis alebo potvrdzujúcu SMS správu, ktorú ste omylom odsúhlasili.
  • Porozmýšľajte, či ste náhodou cez telefón nevyjadrili súhlas s uzatvorením poistenia, napríklad slovami „áno“ alebo „mám záujem“.

2) Podajte reklamáciu

  • Ak ste si istí, že ste žiaden súhlas na uzatvorenie zmluvy nedali, pošlite poisťovni reklamáciu.
  • Uveďte, že poistenie ste neuzavreli a žiadajte vysvetlenie, prečo vám prišla výzva na úhradu poistného.
  • Požiadajte o zrušenie poistnej zmluvy aj akejkoľvek pohľadávky.

Odporúčam, aby ste s poisťovňou komunikovali písomne e-mailom alebo doporučeným listom, aby ste mali dôkaz, že ste vec riešili.

3) Poistnú zmluvu vypovedajte

  • Ak ste náhodou niečo odsúhlasili, podľa zákona pri zmluvách uzatvorených na diaľku máte právo od zmluvy odstúpiť do 14 dní od jej uzatvorenia.
  • V ostatných prípadoch je lehota na odstúpenie do 30 dní.

Odstúpenie od zmluvy zašlite poisťovni písomne a vyžiadajte si potvrdenie o jej zrušení.

4) Poistné neplaťte

  • Neplaťte poistné, kým vám poisťovňa nevysvetlí, na základe čoho vám poistenie aktivovala.
  • Môže sa stať, že zmluva nadobudla platnosť zaplatením prvého poistného, ktoré mohol uhradiť niekto iný, napríklad finančný agent, čo je v rozpore so zákonom o finančnom sprostredkovaní, čo môže mať právne následky alebo sankcie.

5) Podajte sťažnosť na NBS

  • Ak s postupom poisťovne nebudete súhlasiť, alebo by vás nútila zaplatiť za zmluvu, o ktorú nemáte záujem, obráťte sa so sťažnosťou na Národnú banku Slovenska (NBS).

Nepredpokladám, že by ste v poisťovni nepochodili, pretože takéto prípady riešia veľmi rýchlo a radšej poistnú zmluvu zrušia, než by riskovali sankcie alebo postihy zo strany NBS.

Prajem vám pekný deň a život v istote. 👍

Neuzavreli ste poistenie, ale prišla vám výzva na platbu? Čo s tým?

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *