Musíte nehodu hlásiť aj svojej poisťovni?

Bol som poškodený pri dopravnej nehode. Musím to hlásiť aj svojej poisťovni?

Anonym

Najdôležitejšie je, aby v prvom rade vinník nahlásil škodu svojej poisťovni v zákonom danej lehote do 15 dní, ak sa stala na Slovensku, a do 30 dní, ak k nehode došlo v zahraničí. Ak tak neurobí, hrozia mu sankcie, prípadne môže poisťovňa vymáhať celú škodu priamo od neho. Pre vás by to mohlo znamenať komplikácie pri uplatnení nároku na poistné plnenie.

Ten, kto škodu spôsobil je povinný v lehote do 15 dní oznámiť škodovú udalosť poisťovni, v ktorej má uzatvorené Povinné zmluvné poistenie (PZP), ak sa nehoda stala na Slovensku, a do 30 dní, ak k nej došlo v zahraničí!

1) Ak nemáte havarijné poistenie

môžete si škodu uplatniť v poisťovni vinníka, ktorej oznámite, že si u nej uplatňujete nárok na náhradu škody. Môžete tak urobiť osobne, telefonicky, e-mailom alebo online. Niektoré poisťovne po nahlásení škody vinníkom zvyknú poškodeného sami vyzvať k tomu, aby sa vyjadril, či si bude škodu nárokovať u nich alebo cez havarijné poistenie vo svojej poisťovni.

2) Ak máte havarijné poistenie

môžete si škodu nechať preplatiť buď poisťovňou vinníka z jeho PZP, alebo vašou poisťovňou z havarijného poistenia. Ak sa rozhodnete pre druhú možnosť, poistnú udalosť hlásite svojej poisťovni. Vaša poisťovňa vám škodu preplatí a následne si ju bude cez regresné konanie vymáhať od poisťovne vinníka alebo priamo od neho.

Pri havarijnom poistení však treba počítať so spoluúčasťou, pričom časť opravy si budete musieť zaplatiť sami.

Prajem vám pekný deň a život v istote.

Musíte nehodu hlásiť aj svojej poisťovni?

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *