
Ak už máte poistenie a stane sa vám nehoda, úraz, ochoriete, stratíte zamestnanie, vznikne požiar, niekoho vytopíte alebo nastane hocijaká iná nepredvídateľná udalosť je potrebné ju čo najskôr nahlásiť vašej poisťovni ako poistnú, alebo škodovú udalosť. Aké máte možnosti?
Elektronické hlásenie poistnej udalosti
V dnešnej modernej dobe nie je problém poistnú udalosť hlásiť mailom, prostredníctvo formulára priamo na web stránke poisťovne, alebo cez mobilnú aplikáciu vo vašom telefóne. Výhodou je samozrejme veľmi rýchla a efektívna komunikácia medzi vami a poisťovňou. Ďalšou nespornou výhodou hlásenia poistnej udalosti elektronicky je, že spolu s hlásením poistnej udalosti môžete poisťovni doručiť aj fotky a kópie všetkých potrebných dokumentov. V ostatných prípadoch budete na ich doplnenie vyzvaní poisťovňou.
Telefonické hlásenie poistnej udalosti
Výhodou telefonického nahlásenia poistnej udalosti je možnosť udalosť nahlásiť bezprostredne po jej vzniku. Zabránite tak rôznym dohadom a pochybnostiam o samotnej poistnej udalosti. Zároveň získate informácie ako ďalej pri likvidácií poistnej udalosti pokračovať. Akým spôsob a kam poslať nevyhnutné dokumenty a fotografie potrebné na riadne prešetrenie. Mnohé poisťovne pre svojich klientov zriadili pre volania zo Slovenska bezplatné telefóne čísla, a tým šetria svojim klientom náklady na telefónne poplatky.
Osobné hlásenie poistnej udalosti
Poistnú udalosť môžete nahlásiť osobne priamo na pobočke vašej poisťovne, alebo v jej agentúrnej kancelárii. Je dobré ak si so sebou prinesiete všetky fotografie týkajúce sa poistnej udalosti, kópie lekárskych správ a vyšetrení a iné dokumenty, ktoré sa týkajú tejto udalosti. Originály týchto dokumentov si ponechajte. Drvivá väčšina pobočiek je pripravená spraviť si z dokladov fotokópie, ak by bolo potrebné. Priamo na pobočke vyplníte tlačivo „Hlásenie poistnej udalosti“, ktorého podanie vám potvrdia pracovníci poisťovne. O priebehu likvidácie vašej poistnej udalosti budete oboznámený písomne.
Písomné hlásenie poistnej udalosti
Ak sa rozhodnete nahlásiť poistnú udalosť písomne, nepotrebujete na to žiadne špeciálne tlačivo. Stačí, ak v liste uvediete, že hlásite poistnú udalosť, a popíšete základné informácie a okolnosti jej vzniku. Odporúčam, aby ste písomné hlásenie poslali doporučene. Je však pravdepodobné, že vám poisťovňa následne pošle formulár na hlásenie poistnej udalosti, ktorý budete musieť vyplniť a doplniť o kópie dokumentov súvisiacich s udalosťou.. vám Alebo vám poisťovňa môže navrhnúť iný spôsob hlásenia škodovej alebo poistnej udalosti, napríklad elektronicky prostredníctvom ich webovej stránky.
Využitie služieb odborného poradcu
Asi najlepšie je sa poradiť so svojím poistným poradcom, ktorý vám pomôže s hlásením poistnej udalosti a navyše vám ušetrí čas aj starosti.
Prajem vám pekný deň a život v istote.