
To, čo tu teraz napíšem, sa určite nebude mnohým páčiť. Nechcem nijako znevažovať prácu poisťovacích poradcov. Naozaj sú aj takí, ktorým v prvom rade ide o klienta, a nie o osobný prospech, teda províziu. Žiaľ, musím konštatovať, že väčšina poisťovacích poradcov sa pravidelne dopúšťa hneď niekoľkých, prípadne všetkých týchto „hriechov“..
1) Slepota a hluchota
Áno, i keď povedané len obrazne, mnohí poisťovací poradcovia sú slepí a hluchí k vašim potrebám. Nepýtajú sa vás na ne. Nerobia žiadne analýzy! Ich zmluvy sú všetky akoby kópiou jednej a sú podsúvané každému bez ohľadu na vek, zamestnanie či postavenie v rodine. Bez ohľadu na vaše potreby. Dobrý poradca sa vás bude veľa pýtať, bude sa o vás zaujímať, aby získal čo najviac informácií. Iba tak je schopný pripraviť pre vás najlepšie riešenie.
2) Predaj
Nie je žiadnym tajomstvom, že poradcovia žijú z odmien, provízií, ktoré im vyplácajú finančné spoločnosti, nerobia to zadarmo! Práve preto sa bežne stáva, že sa veľmi ľahko poradca zamení za predajcu. Ponúka vám produkty a služby, ktoré naozaj nepotrebujete. Ich skutočným záujmom je predať vám čo najviac. Ak niečo skutočne nepotrebujete, tak to odmietnite, aj keby ponuka bola akákoľvek lákavá!
3) Nátlak
Už ste od nich počuli slová: ‚musíte hneď‘, ‚zajtra už vám to neviem garantovať‘, ‚dnes to máte so zľavou‘ alebo ‚nikto vám lepšiu cenu nedá‘? Chcú s vami uzavrieť zmluvu čo najskôr. Ak si nie ste istí, či finančnú službu potrebujete, dajte si čas na rozmyslenie, prípadne sa poraďte s iným odborníkom, ktorému viac dôverujete.
4) Klamstvo a nadľahčovanie
Niekedy zbytočne zavádzajú už len tým, že povedia nepravdivú informáciu, ktorú si nikde neoveria. Pre laika je naozaj ťažké rozlíšiť, kedy poradca hovorí pravdu a kedy len zahmlieva. Skôr než sa k niečomu zaviažete, prečítajte si poistné podmienky! Ak vás niečo konkrétne zaujíma, opýtajte sa na to aj iných poradcov alebo skúste internet. Overujte si informácie dovtedy, kým nebudete mať istotu.
5) Nezáujem
Uzavreli s vami zmluvu a už nemajú záujem o vás. Teda majú, ale iba v prípade, že vám opäť chcú niečo predať. Kedy vám naposledy zavolal poisťovací poradca len preto, že sa zaujíma o vás, vaše zdravie, deti či rodinu? Proste len tak, bez skrytého záujmu? Pýtajte sa, ako bude prebiehať spolupráca medzi vami a vaším poradcom. Bude vám volať, keď budete niečo potrebovať, alebo sa vám bude ozývať sám? Ak spôsob spolupráce nebude podľa vašich predstáv, nebojte sa vybrať si iného poradcu, niekoho, kto sa vám bude viac venovať a lepšie vám vyhovovať.
6) Chamtivosť
Je to dané spôsobom ohodnotenia ich práce. Čím viac zmlúv majú, tým sú lepší a majú viac provízií, viac odmien, viac výhod, viac zájazdov – viac a viac! A preto budú opäť a opäť u vás predávať. Zvážte svoje finančné možnosti a stanovte si hranicu, ktorú nechcete prekročiť. Zbytočne neplaťte za niečo, čo nepotrebujete, aj keby bola ponuka akokoľvek lákavá!
7) Neodbornosť
Každý finančný sprostredkovateľ musí pravidelne absolvovať školenia! Každoročne Osobitné finančné vzdelávanie (OFV) a každé štyri roky odborné skúšky! To však neznamená, že sú skutočnými odborníkmi! Mnohí sa navyše nevzdelávajú, nemajú poznatky o nových trendoch a možnostiach v oblasti poistenia. Reálne tak maria šancu vytvoriť pre vás výhodné riešenia za prijateľnú cenu.